Coaching bij stress

Natuurlijk is yoga een fijne manier om stress in je leven te reguleren. Ik herken dat gevoel van ‘after yoga bliss’ helemaal, als je weg zakt in de eindontspanning zijn er even geen zorgen meer. Maar daarna is er vaak toch echt weer die… tja …..stress….

Met het coachingsprogramma help ik je daarbij. Naast ontspanningsoefeningen, die soms uit de yoga komen maar altijd aangepast zijn op wat jij nodig hebt, kijken we ook naar wat er anders kan in je leven en in je hoofd. De coaching helpt je om echt stress less te ervaren.

De coachingsopdrachten zijn heel gevarieerd en kunnen bestaan uit gesprekken maar ik neem je ook graag even mee naar buiten om in de natuur tot jezelf te komen. Het programma vormt zich rondom wat jij nodig hebt.

Een korte oefening

Wat heb je nodig?

  • Een stapel oude tijdschriften
  • Een groot vel papier, bijvoorbeeld A3
  • lijm of plakband
  • Schaar
  • Een ruimte waarin je rustig kunt zitten, waar je niet gestoord wordt.
  • Eventueel als je dat prettig vindt een muziekje op de achtergrond

Voor je echt begint met de opdracht neem je even de tijd om rustig te zitten. Sluit even je ogen en breng je aandacht naar je lichaam. Voel je handen, voeten en waar je lichaam contact maakt met de grond. Breng je aandacht naar je ademhaling en voel het ritme van jouw natuurlijke adem. Kies nu een thema waar je deze opdracht mee zou willen doen. Bijvoorbeeld: Dit jaar, Dit moment, Mijn baan, Mijn relaties.

Doe je ogen open en pak het eerste tijdschrift, blader er doorheen zonder iets te lezen of bewust te bekijken. Scheur alle bladzijdes uit het tijdschrift die op 1 of andere manier tot je spreken. Gebruik geen schaar om iets uit te knippen, scheur en leg weg. Ga zo zeker 10 minuten door.

Pak het stapeltje uitgescheurde bladzijdes en knip de plaatjes uit die voor jou nu passen. Plak of leg de plaatjes op het grote blad. Volg je gevoel.

Bekijk je kunstwerk. Waar valt je oog op? Wat valt je op? Waar zou je graag meer van willen in je leven?

Meer ervaren?

Wil je meer ervaren kijk dan vooral een sessie van het online programma. Heb je het gevoel dat je meer begeleiding nodig hebt? Dan kunnen we ook samen, online en offline, aan de slag.